Thursday 20 November 2014

PROJEK TANAMAN SAYUR BENGKEL PERTANIAN SMK BUNTONG(EPISOD 4)

Assalamu'alaikum kepada pada pembaca blog ini. Setelah beberapa minggu saya terpaksa menangguhkan projek pertanian saya kerana kesibukan menguruskan tanggungjawab PT3 dan setiausaha kokurikulum. Namun semalam(20 November 2014), saya berjaya meneruskan sedikit projek saya dengan mencuri sedikit masa yang ada dan mendapatkan bantuan 5 orang pelajar tingkatan 3. Alhamdulillah dibawah adalah gambar perjalanan terbaharu projek sains pertanian sekolah saya.

Mengambil tanah. Ni kerja yang paling meletihkan. Huh

 Memasukkan tanah ke dalam petak tanaman

 Petak tanah telah dimasukkan dengan tanah hitam utk meningkatkan kesuburan

Menikmati makanan selepas selesai melakukan kerja.(Kopak poket belanje deme makan. Huhuhu)

Maka selesailah sudah fasa persediaan untuk tanaman bengkel pertanian SMK Buntong. Selepas ini kami akan masuk ke fasa pelaksanaan tanaman pertanian seawal bulan Januari. Sebelum saya menamatkan tulisan ini, saya ingin mengambil kesampatan mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pelajar yang banyak membantu. Saya tak mampu melakukannya tanpa bantuan dari kalian.Ni antara nama pelajar yang menbantu saya.
1. David
2. Arunan
3. Yugendran
4. Fahmi
5. Has Rizal



No comments:

Post a Comment