Sunday 2 November 2014

SPM: SEMOGA BERJAYA SEMUA ANAK DIDIKKU

Esok tanggal 3 Oktober 2014, maka bermulalah peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia. Saya sebagai guru yang dipertanggungjawabkan mengajar subjek Sains Pertanian ini mendoakan kejayaan semua pelajar SPM yang mengambil aliran Sains Pertanian khususnya. 

Wahai anak-anak muridku berusahalah bersungguh-sungguh kerana kejayaan itu tidak datang kepada kita. Kita sebdiri yang perlu mengejarnya. Jangan cepat berputus asa, gandakan usaha anda dan cuba sedaya upaya untuk menguasai tajuk-tajuk yang belum difahami.

Sesungguhnya Allah telah berfirman dalam Al-Quran yang bermaksud:-

"Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum hingga mereka mengubah diri mereka sendiri"                                                                                                           -Ar-ra'd : 11-

Sedikit perkongsian saya kepada anak didik sekalian, giatkan ulangkaji secara berkumpulan pada ketika ini. Jangan sekali-kali anda membuat latihan keseorangan. Dengan kaedah ini, ia lebih berkesan. Kaedah ini lah yang saya telah gunakan ketika menghadapi SPM 2003 di zaman persekolahan dulu. Hasilnya saya mampu pencapai A+ dalam subjek yang tidak pernah saya dapat A. Semoga berjaya!!!!!!


"Kejayaan hanyalah untuk orang yang berusaha"

No comments:

Post a Comment